Skip to content
  • Facebook

BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium

  • Felvételi 2025/2026. tanévre
    • Beiskolázási tájékoztató
    • Nyílt napok 2024.
    • Központi írásbeli felvételi
    • Központi írásbeli vizsga eredményeinek megtekintése
    • Szóbeli meghallgatás
    • Ideiglenes jegyzék – 2025
    • Végleges felvételi jegyzék
  • Iskolánkról
    • Igazgatói köszöntő
    • Munkatársak
    • Iskolapszichológus
    • Alapítvány
    • SuliXerver
    • Munkahelyi levelezés
    • Kapcsolat
  • Diákélet
    • Érettségi 2025. május-június
    • Programok
    • DÖK
    • Ökoiskola
    • Mintaiskola
    • Sulibox
    • Iskolai Közösségi Szolgálat
    • Testnevelés mentesség kérése
    • Online iskolaújság 2024/2025.
    • Online iskolaújság 2018/2019
    • Évkönyv 2004-2024
    • Tanulóink alkotásai
  • E-Kréta
  • Közzétételi dokumentumok
  • EBÉDBEFIZETÉS/MULTISCHOOL
  • Sikereink
  • Pályázatok
    • Erasmus+ pályázatok
    • Benyújtott pályázataink (2025. tavasz):
    • School Food for Change
    • Álláslehetőségek
  • Naptár
Watch Online
  • Home
  • 2022
  • szeptember
  • 2
  • Erasmus+ Vencz Zoltán: Curso de repaso para profesores de español
  • Aktuális
  • Erasmus
  • Pályázatok

Erasmus+ Vencz Zoltán: Curso de repaso para profesores de español

2022 júliusában az Erasmus + KA122-SCH egyéni mobilitás programjának keretében lehetőségem nyílt részt venni Madridban egy kéthetes spanyoltanár-továbbképzési kurzuson, melyet a Don Quijote nyelviskolában tartottak az ENFOREX – Centro de Estudios Internacionales – intézet szervezésében. A kurzus kiválasztásánál elsődleges szempont volt, hogy az ott tanultakat és a megszerzett tapasztalatokat minél hatékonyabban tudjam a mindennapi oktatói munkámban hasznosítani, ezért döntöttem egy konkrétan spanyoltanároknak szóló tanfolyam mellett.


A pályázat megnyerése után derült ki, hogy a nyárközépi időpont miatt a legtöbben inkább a tengerparti Málagában tartott, szintén az Enforex által szervezett, hasonló tematikájú tanfolyamra jelentkeztek, ezért a fogadó intézmény igyekezett a kevés számú Madridba pályázót is oda átirányítani, de mivel nekem addigra már megvolt a repülőjegyem, túl sokba került volna a helyszínváltoztatás. Mint a tanfolyam kezdetekor kiderült, rajtam kívül egyetlen kolléga ragaszkodott Madridhoz, így a kurzus két résztvevővel zajlott le. Negatív következmény: a kettőnk által befizetett tandíjból (a hospitálásokon kívül) mindössze napi két tanórát tudtak nekünk biztosítani. Pozitív következmény: az adott témakörökön belül a tanárok a lehetőségekhez mérten kettőnk igényeihez igazították a tananyagot, és az órák igazi interaktív, kollokvium-szerű foglalkozásokká alakultak.

A kurzus címe – Curso de repaso para profesores de español – valamiféle ismétlő jelleget sejtetett, de valójában szerencsére inkább a felfrissítő, továbbképző koncepció jellemezte. Az órák fele nyelvtani témákat járt körül (múlt idők, kötőmód, névmások, létigék). Ezeken a foglalkozásokon a már ismert alapjelenségek átismétlésén, tisztázásán túl ezek egy időszerűbb, szabadabb felfogásába nyerhettünk betekintést, mely a nyelv felhasználói oldalról való megközelítésén alapul. Tanulságos gyakorlat volt elmozdulni a hagyományos, szabályközpontú, centralizált nyelvtankezeléstől a kifejezésmódok sokszínűségét elfogadó irányba. Több évtizedes gyakorlat után is rácsodálkoztam, hogy egyes jelenségek, kifejezések, amelyeket én eddig hibának, de legalábbis nyelvi pongyolaságnak tekintettem, tulajdonképpen elfogadhatók, „beleférnek” a mindennapi élet kommunikációjába, hiszen a nyelvet a nyelvhasználók alakítják, és amit sokan használnak, az egy idő után óhatatlanul normává vagy legalább is elfogadhatóvá válik.

A szókincs és a lexikai ismeretek bővítését célzó órán hasonló tapasztalatok értek. A kor követelményeivel lépést tartó, gyakorlatorientált, a kommunikációra és együttműködésre épülő feladatokat és metódusokat ismerhettünk meg, melyek a diákokat önálló gondolkodásra, kreativitásuk használatára sarkallja mind a szóbeli, mind az írásbeli közlésfolyamatok során.


A kurzuson mindezeken kívül naprakész ismereteket szerezhettem a mai Spanyolország közéletéről, kulturális jelenségeiről, államberendezkedéséről, a Közös Európai Nyelvi Referenciakeretről és a nemzetközileg validált spanyol nyelvvizsgákról (DELE, SIELE), valamint az audiovizuális eszközök tanórai használatáról.

A tanórákon kívül öt alkalommal hospitálásra kerül sor az iskolában. Az A1-es szinttől C1-ig tekinthettem meg különböző órákat. Minden csoport vegyes nemzetiségű volt, a diákok életkora 16 és 60 év között mozgott, s bár a magyar közoktatásban nyilván nem ezek a jellemző paraméterek, érdekes volt megfigyelni, hogy az egyes nemzetiségekhez tartozó tanulók miben nyújtottak jobb teljesítményt a többieknél, mi okozott nekik gondot, mihez igényeltek több időt, stb, hogyan tudtak ezen különbözőségek ellenére sikeresen együtt dolgozni, s ebben mekkora szerepük van a jól képzett, a legújabb kompetenciákkal, a legfrissebb tudással rendelkező, nyitott és igényes, tehetséges pedagógusoknak.

Minden hospitálásról elemzéssel és megjegyzésekkel ellátott jegyzőkönyvet kellett készítenem, mert az iskola igényelte a szakmai visszacsatolást.

Az elszállásolás sem hagyott semmiféle kívánnivalót maga után: egyszemélyes, fürdőszobával ellátott szobát kaptam, ahonnan az iskolába mintegy 10 perces gyaloglással értem be.

Összességében a projekten való részvételem nagyon praktikus, tanulságos, élményteli és célirányos volt.

Continue Reading

Previous: Erasmus+ Répásy Nóra: Creativitiy in the English Language Classroom
Next: Erasmus+ Péter Zsófia: Spanish for Teachers

Hasonlóak

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó

Üzemlátogatás
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Programok

Üzemlátogatás

Versillusztrációs pályázat
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Egyéb kategória
  • Sikereink

Versillusztrációs pályázat

Diákolimpia siker
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Diákolimpia siker

Due médiafesztivál
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Programok

Due médiafesztivál

Fővárosi tanulmányi versenyek díjátadója
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Fővárosi tanulmányi versenyek díjátadója

BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium
OM: 203061/027
1126 Budapest, Márvány utca 32.

 

Iskolatitkárság: +36 30 369 8595 és +36 30 505 3129

Gazdasági ügyintéző: +36 30-506-04-60
E-mail: iskola@budaigimnazium.hu

Adó 1%

Amennyiben lehetőségük van arra, hogy adójuk 1%-át idén is felajánlják közcélú felhasználásra a NAV közreműködésével, kérjük, segítsék elő az iskola működési feltételeit azzal, hogy újra alapítványunkat jelölik meg kedvezményezettnek.

A Budai Középiskoláért Alapítvány
Adószáma: 18257599-1-43

Mintaiskola

"Ez az iskola kiemelkedően sokat tett az értelmi fogyatékkal élők elfogadásáért."

Ne maradj le ezekről sem!

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó

Üzemlátogatás
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Programok

Üzemlátogatás

Versillusztrációs pályázat
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Egyéb kategória
  • Sikereink

Versillusztrációs pályázat

Diákolimpia siker
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Diákolimpia siker

  • Facebook
BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium | Kreeti by AF themes.