Skip to content
  • Facebook

BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium

  • Felvételi 2025/2026. tanévre
    • Beiskolázási tájékoztató
    • Nyílt napok 2024.
    • Központi írásbeli felvételi
    • Központi írásbeli vizsga eredményeinek megtekintése
    • Szóbeli meghallgatás
    • Ideiglenes jegyzék – 2025
    • Végleges felvételi jegyzék
  • Iskolánkról
    • Igazgatói köszöntő
    • Munkatársak
    • Iskolapszichológus
    • Alapítvány
    • SuliXerver
    • Munkahelyi levelezés
    • Kapcsolat
  • Diákélet
    • Érettségi 2025. május-június
    • Programok
    • DÖK
    • Ökoiskola
    • Mintaiskola
    • Sulibox
    • Iskolai Közösségi Szolgálat
    • Testnevelés mentesség kérése
    • Online iskolaújság 2024/2025.
    • Online iskolaújság 2018/2019
    • Évkönyv 2004-2024
    • Tanulóink alkotásai
  • E-Kréta
  • Közzétételi dokumentumok
  • EBÉDBEFIZETÉS/MULTISCHOOL
  • Sikereink
  • Pályázatok
    • Erasmus+ pályázatok
    • Benyújtott pályázataink (2025. tavasz):
    • School Food for Change
    • Álláslehetőségek
  • Naptár
Watch Online
  • Home
  • 2022
  • szeptember
  • 15
  • Erasmus+ Szentgyörgyvölgyi Fruzsina: Creativity, Innovation, Motivation and New Teaching Methodologies
  • Aktuális
  • Erasmus
  • Pályázatok

Erasmus+ Szentgyörgyvölgyi Fruzsina: Creativity, Innovation, Motivation and New Teaching Methodologies

Ritkán van az, hogy a munka és a vakáció tejes harmóniában működjön. Nekem viszont ezt a csodás összhangot volt szerencsém megismerni a mobilitásom során. A képzés olyan módszertani változatosságot és olyan nemzetközi részvételi sokszínűséget biztosított, amely nem csak szakmailag, de emberileg is gazdagította, feltöltötte a résztvevőket.

Az Europass Teacher Academy képzése minden részletre kitérően olyan ismereteket adott a már meglevő gyűjteményemhez, amelyek a mindennapi munkám során a legnagyobb segítségemre lesznek. A két hét alatt két olyan oktató szárnyai alá kerültünk, akik személyiségük révén arra is tökéletes példát mutattak, hogy milyen egy olyan tanár, aki a magával ragadó személyiségét ötvözve a módszertani felkészültségével, minden résztvevőből a benne rejlő maximumot ki tudja hozni.

Képzésünk két hétből, ennek köszönhetően két részből állt, egy internetes alkalmazásokra, különféle weboldalakra épülő, az oktatást színesebbé tevő gyakorlati részből. Itt több olyan új, de technikailag már jól kifejlesztett alkalmazást ismerhettünk meg, amelyek nagyban hozzá fognak járulni az óráim színesebbé tételéhez. Oktatónk Tatiana Speri irányításával minden újonnan bemutatott applikációt letöltöttünk telefonunkra/laptopunkra, ki is próbáltunk, így itthon, a saját tanórára készülés során már célirányosan tudjuk használni.

A másik része a kurzusnak elméletibb témakörökkel foglalkozott. Első sorban a változó világhoz igazodó, innovációra vágyó énünket tudtuk pozitív tartalommal, szemlélettel megtölteni. Roberta Begliomini a legnagyobb szakértelemmel világított rá olyan tényezőkre, melyekre nagyon nagy hangsúlyt kell fektetni ebben a folyamatosan fejlődő, alakuló világunkban. Gyakorlati példákon keresztül bemutatta, hogy a differenciált oktatás mennyire működőképes és különféle csoportszervezési technikák révén demonstrálta, milyen előnyei vannak a tanulók folyamatos és különféle szempontok szerinti csoportba és párba rendezésnek.

A képzés során ismereteinket bővítette különféle tanulási, illetve tanítási technikákról és megfelelő alkalmazásukról, tanárt-diákot egyaránt motiváló technikák elsajátításáról, valamint kreativitást fejlesztő feladatokról, és élvezetes szituációs játékokról is. Átbeszéltük a motivációs eszközök fajtáit és hatékonyságát. Megvitattuk, hogy melyek a leginkább működőképesek és miért. Kibeszéltük magunkból panaszainkat és egymás problémái megoldására közösen próbáltunk megoldást keresni és többnyire találtunk is. Motivációra nem csak a tanulónak van szüksége, hogy felkészüljön minden tanórára, hanem a tanárnak is. Nagy hangsúlyt kell arra fektetni, hogy a pedagógus meg tudjon és meg is akarjon újulni a kor, változó igényeihez mérten. természetesen ez nem jelenti azt, hogy a hagyományos, már bevált jó gyakorlatokat félre kell tenni, sőt inkább legyen a cél az, hogy a kettő egyensúlyban tartása révén fejlődik tanár-diák egyszerre, és egy azon cél érdekében.

A fordított osztályterem (Flipped Classroom) módszerének ismertetése után megvitattuk észrevételeinket, tapasztalatainkat. Amiben mindannyian egyet tudtunk érteni az az volt, hogy a fordított tanulás különböző tanulási módokat tesz lehetővé. A tanulási tér rugalmassá tétele révén a diákok maguk dönthetnek arról, hogy mikor és hol szeretnének tanulni. Hagyományosan az oktatás tanárközpontú, ennek a technikának a segítségével viszont ez a modell megfordul. Az iskolában töltött idő arra fókuszál, hogy a tevékenységek révén a tanulók tudása elmélyül az aktuális témakörben.

A tanulók aktívan bevonódnak a saját tudásuk bővítésébe, a felmerülő kérdésekre, saját tempójukban mélyedhetnek el az órai témakörben. A módszertanilag példátlanul sokoldalú felkészítés mellet olyan baráti kapcsolatokra is szert tettem, amire nem is számítottam. Motiváló és feltöltő érzés volt, hogy ilyen környezetben tanulhattam, hálás vagyok az Erasmus+ programnak, hogy mindezt láthattam, megélhettem, igazi feltöltődést adott, és motivációt nyújt a tanévkezdéshez.

Continue Reading

Previous: Erasmus+ Péter Zsófia: Spanish for Teachers
Next: Projektnap a Budaiban

Hasonlóak

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó

Üzemlátogatás
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Programok

Üzemlátogatás

Versillusztrációs pályázat
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Egyéb kategória
  • Sikereink

Versillusztrációs pályázat

Diákolimpia siker
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Diákolimpia siker

Due médiafesztivál
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Programok

Due médiafesztivál

Fővárosi tanulmányi versenyek díjátadója
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Fővárosi tanulmányi versenyek díjátadója

BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium
OM: 203061/027
1126 Budapest, Márvány utca 32.

 

Iskolatitkárság: +36 30 369 8595 és +36 30 505 3129

Gazdasági ügyintéző: +36 30-506-04-60
E-mail: iskola@budaigimnazium.hu

Adó 1%

Amennyiben lehetőségük van arra, hogy adójuk 1%-át idén is felajánlják közcélú felhasználásra a NAV közreműködésével, kérjük, segítsék elő az iskola működési feltételeit azzal, hogy újra alapítványunkat jelölik meg kedvezményezettnek.

A Budai Középiskoláért Alapítvány
Adószáma: 18257599-1-43

Mintaiskola

"Ez az iskola kiemelkedően sokat tett az értelmi fogyatékkal élők elfogadásáért."

Ne maradj le ezekről sem!

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó

Üzemlátogatás
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Programok

Üzemlátogatás

Versillusztrációs pályázat
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Egyéb kategória
  • Sikereink

Versillusztrációs pályázat

Diákolimpia siker
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Diákolimpia siker

  • Facebook
BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium | Kreeti by AF themes.