Skip to content
  • Facebook

BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium

  • Felvételi 2025/2026. tanévre
    • Beiskolázási tájékoztató
    • Nyílt napok 2024.
    • Központi írásbeli felvételi
    • Központi írásbeli vizsga eredményeinek megtekintése
    • Szóbeli meghallgatás
    • Ideiglenes jegyzék – 2025
    • Végleges felvételi jegyzék
  • Iskolánkról
    • Igazgatói köszöntő
    • Munkatársak
    • Iskolapszichológus
    • Alapítvány
    • SuliXerver
    • Munkahelyi levelezés
    • Kapcsolat
  • Diákélet
    • Érettségi 2025. május-június
    • Programok
    • DÖK
    • Ökoiskola
    • Mintaiskola
    • Sulibox
    • Iskolai Közösségi Szolgálat
    • Testnevelés mentesség kérése
    • Online iskolaújság 2024/2025.
    • Online iskolaújság 2018/2019
    • Évkönyv 2004-2024
    • Tanulóink alkotásai
  • E-Kréta
  • Közzétételi dokumentumok
  • EBÉDBEFIZETÉS/MULTISCHOOL
  • Sikereink
  • Pályázatok
    • Erasmus+ pályázatok
    • Benyújtott pályázataink (2025. tavasz):
    • School Food for Change
    • Álláslehetőségek
  • Naptár
Watch Online
  • Home
  • 2022
  • augusztus
  • 31
  • Erasmus+ Gráf Tímea: How to increase student engagement: from in-presence to remote learning
  • Aktuális
  • Erasmus
  • Pályázatok

Erasmus+ Gráf Tímea: How to increase student engagement: from in-presence to remote learning

2022 augusztusában (1-6.) egy hetet töltöttem Nizzában, a Francia Riviérán, hogy részt vegyek az Erasmus+ kurzusán. Az első öt napon 8:30-tól 13:00-ig tartottak a foglalkozások az International House-ban, majd a hatodik napon egy választható kiránduláson vehettünk részt.

A kurzust Ruby Soames tartotta, aki 20 évvel ezelőtt Nizzában nyaralt, és annyira megszerette ezt a várost, hogy ide költözött. Ruby anglo-amerikai tanár, Londonban angol irodalmat tanított, Nizzában felnőttoktatással foglalkozik, valamint regényeket és novellákat is ír. Szenvedélye megtalálni a legjobb ötleteket a tanítás és tanulás folyamata során.

Mielőtt Nizzába érkeztünk, e-mailen keresztül egy előzetes feladatot is kaptunk. El kellett készíteni egy 5-10 perces prezentációt az országunkról, a városról és az iskoláról. Én a prezentációba egy dalt is raktam, ami Magyarországról szólt, gyönyörű képek voltak benne, és ehhez angol nyelvű feliratot is készítettem. Ezen kívül magunkkal kellett hozni egy tárgyat, ami jellemzi a hazánkat. Én rögtön kettőt vittem, egy eredeti Rubik kockát, valamint egy golyóstollat, amit annak idején Bíró László tett népszerűvé az egész világon. Az International House ezekből a tárgyakból kiállítást szervez.

Habár a kurzust B1-es szintűnek hirdették meg, a résztvevők 75%-a ír származású vagy angol nyelvtanár volt, így a szókincs használata és a beszéd sebessége jelentősen kibővült. Remek lehetőség adódott a nyelv felelevenítésére, hiszen egy hétig rá voltam kényszerülve, hogy csak angolul szólaljak meg, nem csak a tanulás során, hanem a szabad időmben is. Külön érdekesség volt, hogy a soknemzetiségű kollégák (ír, olasz, finn, német, cseh, portugál) más-más akcentussal szólaltak meg, így meg kellett tanulnom ezekre is figyelni, ezeket is megérteni.

Az első napunkat ismerkedéssel kezdtük, melynek során WhatsApp csoportot alakítottunk ki. Ezen jelen pillanatban is bármikor elérhetjük egymást. Ezt követően sok-sok prezentációt néztünk végig, de így sem végeztünk, úgyhogy a további napokon is beszúrtunk egy-kettőt. A legtöbbet a 2-3-4. napokon dolgoztunk. A tanulás során mindig kaptunk rövid, elméleti bevezetőt, melyet csoportmunka követett. Ilyenek voltak például a beszéd és a figyelés készségei, a kevert tanulás modelljei, Bloom tanulási taxonómiája, tippek a kevert és hibrid oktatáshoz, HyperDocs, Bitmoji osztályterem készítése, szabadulószoba Google űrlappal, SOAR analízis. Nagyon jó érzés volt, amikor Nizzában, a kurzus során az egyik dián megláttam Csíkszentmihályi Mihály idézetét is a flow elméletről, melyet gyakorlatban is hasznosítottunk. A flow elmélet személyes kedvencem. Az egész folyamat nagyon dinamikus volt, így szerettem és élveztem. Számos szoftver előkerült egyrészt az előadó, másrészt a kollégák részéről, ami a saját jógyakorlatukat tükrözte. Nagy örömömre szolgált, amikor ezek során mondtam a kollégáknak olyan ötletet, szoftvert, amit felírtak magunknak és hazavittek. Az ötödik napon került sor a „diplomaosztóra” beszélgetés keretében, melynek során két csoport kapta meg az igazolását a kurzus elvégzéséről.

A tanuláson kívül sok programra nyílt lehetőség ebben a gyönyörű környezetben. Előfordult, hogy együtt ebédeltünk, estefelé pedig a strandon találkoztunk. A második nap egy chilei hölgy – aki szintén itt élt – városnézésre vitt bennünket. Nizzában nagyon sok múzeum is van. Jobb oldalán van Monaco, ahova egyik délután és este eljutottam, így valóra vált gyermekkori álmom, láttam a hercegi palotát és Monte Carloban a Kaszinó teret. Szintén itt van a közelben Éze, ami a parfümgyártásáról ismert, így volt lehetőségem idegenvezető kíséretében beletekinteni ennek a folyamatába. Nizza bal oldalán pedig Cannes van, ami hihetetlenül szép filmes kultúrájával és homokos tengerpartjával együtt. A hatodik napon a felajánlott lehetőségek közül én a tengeri hajózást választottam, melynek során olyan helyeket láthattunk távolról, ahol Bill Gates és Tina Turner villája van. Összegezve, ez az egy hét nagy élmény volt számomra, mind az angol nyelvű pedagógiai kurzus miatt, mind pedig a Francia Riviéra csodálatos világa miatt. Az Erasmus+ mindkét lehetőséget megadta.

Lehet, hogy egy kép erről: 7 ember, álló emberek, óceán és szöveg

Continue Reading

Previous: Erasmus+ Sági Andrea: Corso di aggiornamento per insegnanti di italiano L2
Next: Erasmus+ Répásy Nóra: Creativitiy in the English Language Classroom

Hasonlóak

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó

Üzemlátogatás
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Programok

Üzemlátogatás

Versillusztrációs pályázat
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Egyéb kategória
  • Sikereink

Versillusztrációs pályázat

Diákolimpia siker
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Diákolimpia siker

Due médiafesztivál
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Programok

Due médiafesztivál

Fővárosi tanulmányi versenyek díjátadója
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Fővárosi tanulmányi versenyek díjátadója

BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium
OM: 203061/027
1126 Budapest, Márvány utca 32.

 

Iskolatitkárság: +36 30 369 8595 és +36 30 505 3129

Gazdasági ügyintéző: +36 30-506-04-60
E-mail: iskola@budaigimnazium.hu

Adó 1%

Amennyiben lehetőségük van arra, hogy adójuk 1%-át idén is felajánlják közcélú felhasználásra a NAV közreműködésével, kérjük, segítsék elő az iskola működési feltételeit azzal, hogy újra alapítványunkat jelölik meg kedvezményezettnek.

A Budai Középiskoláért Alapítvány
Adószáma: 18257599-1-43

Mintaiskola

"Ez az iskola kiemelkedően sokat tett az értelmi fogyatékkal élők elfogadásáért."

Ne maradj le ezekről sem!

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Szabó Lőrinc versillusztrációs pályázat díjátadó

Üzemlátogatás
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Programok

Üzemlátogatás

Versillusztrációs pályázat
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Egyéb kategória
  • Sikereink

Versillusztrációs pályázat

Diákolimpia siker
  • Aktuális
  • Breaking News
  • Sikereink

Diákolimpia siker

  • Facebook
BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium | Kreeti by AF themes.