
Március 10 – Beporzók Napja
Idén is lehetőséget kaptak iskolánk tanulói, hogy részt vegyenek az „Év Beporzója” szavazásában, melyet a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület szervezett. A program célja, hogy felhívja a figyelmet a beporzók, mint például a méhek, pillangók és egyéb rovarok fontosságára a környezetvédelem és a fenntarthatóság szempontjából.
A 9.a, 9.e és 10.e osztályok a tanórák keretében ismerkedtek meg a témával, és feladatsorokat oldottak meg, melyek segítettek mélyebben megérteni a beporzók szerepét a természetben. A feladatok során a diákok a különböző beporzó fajok életmódját, táplálkozási szokásaikat és az általuk végzett ökológiai szolgáltatásokat tanulmányozták.
Március 22. – Víz Világnapja
A Víz Világnapján a 9.a osztály tagjai kék pólókban érkeztek, hogy ezzel is felhívják a figyelmet a víz védelmére és fontosságára. Ezen a napon vetélkedőt szerveztünk, amely szórakoztató és interaktív módon segítette a diákokat abban, hogy jobban megismerkedjenek a környezetvédelem és fenntarthatóság alapjaival.
Fenntarthatósági Témahét – április 7. -11.
Az iskola több osztálya ellátogatott a Kamaraerdei tanösvényre, ahol lehetőségük nyílt megfigyelni a helyi biodiverzitást és közelebbről megismerkedni a természetes élőhelyek fontosságával. A tanösvényen tett látogatás során a diákok felfedezték a környék növény- és állatvilágát, és beszélgettek a fenntarthatóság és a biodiverzitás megőrzésének fontosságáról.
A biodiverzitás volt a kiemelt témakör a Fenntarthatósági Témahéten, amely segített tudatosítani a fiatalokban, hogy a különböző élőlények közötti kapcsolatok és a természetes ökoszisztémák védelme elengedhetetlen a jövőnk szempontjából.
Összességében a programok és a szavazás lehetősége fontos lépést jelentettek a környezettudatos szemlélet kialakításában. A tanulók aktívan részt vettek a programokban, és a tapasztalatok, ismeretek, valamint a közös élmények segítettek abban, hogy tudatosabban álljanak a környezeti problémákhoz, és felelősségteljesebben gondolkodjanak a jövőről.



