Ebben a tanévben hatodik alkalommal rendeztük meg az iskolánkban a Digitális Témahetet.
Célunk a médiatudatosság jegyében, a médiát tanuló közéiskolások és érdeklődők számára létrehozott tartalmas, informatív, egységes és ízléses nyolc oldalas kiadványok összeállítása volt gyűjtőmunka alapján „Médiafüzetek” címmel.
A produktumok megtekinthetővé válnak (folyamatos szerkesztés mellett, a szükséges korrekciók után) a https://mediafuzetek.wordpress.com oldalon.
Mit várt el tőlünk a feladat?
- Felelős hozzáállást. A megszerkesztett kiadványokat egy weboldalon publikáljuk, mindenki adja a nevét a saját kiadványához. Mindannyian hozzájárulunk egy csapat munkájának az eredményességéhez.
- Tudjuk értelmezni a témánkat, legyünk kreatívak a témánk összefüggéseinek feltárásában, kibontásában (pl. fogalmak tisztázása, történetiség, kiemelkedő alkotók, fontosabb intézmények, rendezvények, díjak, példák rövid leírásokkal stb. – a témánktól függően, természetesen).
- Fejlődjünk a hatékony, körültekintő, alapos internetes keresésben.
- Tudjunk válogatni az információk közül, lényeget kiemelni.
- Tudjunk megtervezni egy összefüggő, értelmes szövegfolyamot.
- Jelöljük korrekt módon a forrásokat.
- Legyünk precízek a kiadványunk tördelésekor, a formázásban, az elrendezésben.
A munkánkat online végeztük. Március 22. és 26. között a jelentkezőkkel minden napot szerkesztőségi megbeszéléssel kezdtünk és az 5., szükség szerint a 6. órában azzal zártunk. A köztes időben egyéni munka folyt, folyamatos egyéni konzultációval.
A projekt kommunikációs felülete a Google Classroom volt. Az anyaggyűjtéshez a megosztott Drive mappákat használtuk, illetve a Google Dokumentumot.
A kiadványokat egységes formátumban az ugyancsak megosztott Canva online kiadványszerkesztővel végeztük.
A projekt megvalósításában két tanár és az alábbi tanulók vettek részt:
I. KÉP, FOTOGRÁFIA | Szerkesztő |
A kép. A technikai kép | Kaszás Erzsébet |
A természetfotózás | Csukás Gergő |
A portréfotózás | Varga Andrea |
A szociofotó | Fodor Blanka |
Az űrfotózás | Jamil Huda |
A streetfotó | Bágyi Liliána és Józan Brigitta |
A reklámfotózás | Király Brigitta |
II. MOZGÓKÉPKULTÚRA | |
A mozgóképi szövegek rendszerezése | Kaszás Erzsébet |
Az elbeszélés, a történet és a cselekmény | Szalai Ádám |
A szereplő a mozgóképen | Eliádesz Kyra |
A látvány mozgóképi ábrázolása | Heltovics Anna |
A montázs | Kisvárdai Míra |
A film születése | Kaszás Erzsébet |
A mozi aranykora | Kaszás Erzsébet |
Filmműfajok: burleszk | Vogyeraczki Balázs |
Filmműfajok: dokumentumfilm, áldokumentumfilm | Balogh Nelli |
Filmműfajok: western | Mágori Ferenc |
Filmműfajok: krimi, thriller | Mód Károly |
Filmműfajok: sci-fi | Szalai Ádám |
Filmműfajok: kalandfilm | Gerendás Áron |
Filmműfajok: akciófilm | Kállai Adrienn |
Filmműfajok: romantikus film | Rozgonyi Míra |
A filmadaptáció | Turcsik Sára |
III. MÉDIAISMERET | |
A kommunikáció | Basa Borbála |
A tömegkommunikáció | Bacsa Emília |
Adatvédelem és internetbiztonság | Zink Emese |
Sajtóműfajok | Szmetana Nikolett |
Az álhírek | Mágori Fanni |
Televíziós modellek | Wágner Hanna |
Televíziós műsortípusok: a teleregény | Bella Mónika |
Televíziós műsortípusok | Radich Lili |
Televíziós műsortípusok: a tévéshow | Balkó Anita |
Televíziós műsortípusok: A hírműsorok és a híradó | Schäffer Boglárka |
A sztár | Pribelya Eszter |
Az influenszerek | Nagy Anna |
A reklám | Balkó Anita |
Reklámeszközök | Kapitány Dániel |
A magyar rádiózás története | Mód Károly |
A magyar televíziózás története | Krész Anna |
Magyar sajtótörténet | Petrovszki Karina |
Az internet története | Varga Melinda |
Új médiumok és új jelenségek | Jamil Huda |
A közösségi média | Varga Melinda |
Kaszás Erzsébet és Kisvárdai Míra