Digitális Témahét 2021

Ebben a tanévben hatodik alkalommal rendeztük meg az iskolánkban a Digitális Témahetet.
Célunk a médiatudatosság jegyében, a médiát tanuló közéiskolások és érdeklődők számára létrehozott tartalmas, informatív, egységes és ízléses nyolc oldalas kiadványok összeállítása volt gyűjtőmunka alapján „Médiafüzetek” címmel.
A produktumok megtekinthetővé válnak (folyamatos szerkesztés mellett, a szükséges korrekciók után) a https://mediafuzetek.wordpress.com oldalon.

Mit várt el tőlünk a feladat?

  • Felelős hozzáállást. A megszerkesztett kiadványokat egy weboldalon publikáljuk, mindenki adja a nevét a saját kiadványához. Mindannyian hozzájárulunk egy csapat munkájának az eredményességéhez.
  • Tudjuk értelmezni a témánkat, legyünk kreatívak a témánk összefüggéseinek feltárásában, kibontásában (pl. fogalmak tisztázása, történetiség, kiemelkedő alkotók, fontosabb intézmények, rendezvények, díjak, példák rövid leírásokkal stb. – a témánktól függően, természetesen).
  • Fejlődjünk a hatékony, körültekintő, alapos internetes keresésben.
  • Tudjunk válogatni az információk közül, lényeget kiemelni.
  • Tudjunk megtervezni egy összefüggő, értelmes szövegfolyamot.
  • Jelöljük korrekt módon a forrásokat.
  • Legyünk precízek a kiadványunk tördelésekor, a formázásban, az elrendezésben.

A munkánkat online végeztük. Március 22. és 26. között a jelentkezőkkel minden napot szerkesztőségi megbeszéléssel kezdtünk és az 5., szükség szerint a 6. órában azzal zártunk. A köztes időben egyéni munka folyt, folyamatos egyéni konzultációval.
A projekt kommunikációs felülete a Google Classroom volt. Az anyaggyűjtéshez a megosztott Drive mappákat használtuk, illetve a Google Dokumentumot.

A kiadványokat egységes formátumban az ugyancsak megosztott Canva online kiadványszerkesztővel végeztük.

A projekt megvalósításában két tanár és az alábbi tanulók vettek részt:

I. KÉP, FOTOGRÁFIASzerkesztő
A kép. A technikai képKaszás Erzsébet
A természetfotózásCsukás Gergő
A portréfotózásVarga Andrea
A szociofotóFodor Blanka
Az űrfotózásJamil Huda
A streetfotóBágyi Liliána
és Józan Brigitta
A reklámfotózásKirály Brigitta
II. MOZGÓKÉPKULTÚRA  
A mozgóképi szövegek rendszerezéseKaszás Erzsébet
Az elbeszélés, a történet és a cselekménySzalai Ádám
A szereplő a mozgóképenEliádesz  Kyra
A látvány mozgóképi ábrázolásaHeltovics Anna
A montázsKisvárdai Míra
A film születéseKaszás Erzsébet
A mozi aranykoraKaszás Erzsébet
Filmműfajok: burleszkVogyeraczki Balázs
Filmműfajok: dokumentumfilm, áldokumentumfilmBalogh Nelli
Filmműfajok: westernMágori Ferenc
Filmműfajok: krimi, thrillerMód Károly
Filmműfajok: sci-fiSzalai Ádám
Filmműfajok: kalandfilmGerendás Áron
Filmműfajok: akciófilmKállai Adrienn
Filmműfajok: romantikus filmRozgonyi Míra
A filmadaptációTurcsik Sára
III. MÉDIAISMERET       
A kommunikációBasa Borbála
A tömegkommunikációBacsa Emília
Adatvédelem és internetbiztonságZink Emese
SajtóműfajokSzmetana Nikolett
Az álhírekMágori Fanni
Televíziós modellekWágner Hanna
Televíziós műsortípusok: a teleregényBella Mónika
Televíziós műsortípusokRadich Lili
Televíziós műsortípusok: a tévéshowBalkó Anita
Televíziós műsortípusok: A hírműsorok és a híradóSchäffer Boglárka
A sztárPribelya Eszter
Az influenszerekNagy Anna
A reklámBalkó Anita
ReklámeszközökKapitány Dániel
A magyar rádiózás történeteMód Károly
A magyar televíziózás történeteKrész Anna
Magyar sajtótörténetPetrovszki Karina
Az internet történeteVarga Melinda
Új médiumok és új jelenségekJamil Huda
A közösségi médiaVarga Melinda

Kaszás Erzsébet és Kisvárdai Míra